środa, 18 lutego 2015

Post nie robotkowy - czytamy ksiazki


Witajcie Kochani,   

Dzis chcialam serdecznie podziekowac za tak duza  frekwencje na moim blogu obserwatorow i czytelnikow z takich krajow jak Stany Zjednoczone, Francja, Wielka Brytania, Niemcy i tym zagladajacym ,ktorzy dopiero odkryli moj blog z takich krajow jak Makau, Indie, Korea Poludniowa , Irlandia i inne. Serdecznie dziekuje za odwiedziny.

A dzis krotki post nie robotkowy. Dolaczylam do Miedzyblogowego Kacika Czytelniczego, w prawym gornym rogu bloga widoczny jest banner, mowiacy o przeczytaniu najmniej 10 ksiazek w 2015 roku i zaprezentowaniu ich na wlasnym blogu.Lubie czytac ksiazk i czytam duzo w wolnych chwilach,  w autobusie , metrze,  tramwaju .......

Dzis pierwsza ksiazka z serii 10-ciu, ktore przestawie w tym roku. I tak jest to ksiazka  Sebastiana Miernickiego o ciekawym tytule" Pan Samochodzik i.....kaukaski wilk" Mam nadzieje, ze  duzo osob pamieta jeszcze pana Zbigniewa Nienackiego i jego ksiazki " Pan Samochodzik  i .... Templariusze,Niesamowity Dwor, Wyspa Zloczyncow, Zagadki Fromborka i wiele, wiele innych. Pozniej po Zbigniewie Nienackim ksiazki o przygodach  Pana Samochodzika pisali spadkobiercy ,czyli kolejni pisarze i tak jednym z nich byl wyzej wymieniony Sebastian Miernicki  i Arkadiusz Niemirski.  Dzis chcialam polecic ksiazki o panu Samochodziku ktory przezywa niesamowite przygody.

Kiedy ksiazki    zaczeli    pisac spadkobiercy zostal wprowadzony nowy pracownik pana Samochodzika ktory nazywa sie Pawel Daniec. Oczywiscie obaj pracuja w Ministerstwie Kultury i Sztuki w departamencie ochrony zabytkow i poszukiwania zaginionych skarbow. Pan Samochodzik jest juz starszym panem , zostaje Dyrektorem departamentu w ktorym zawsze pracowal a Pawel jego pracownikiem. W pewnym momencie pan Samochodzik nie moze juz jezdzic w teren i poszukuje nowej osoby, oczywiscie udaje mu sie go znalezc.  Jest to mlody czlowiek ,ktory sluzyl w Czerwonych Beretach, a wczesniej skonczyl historie sztuki na Uniwersytecie, czyli takie skrzyzowanie Jamesa Bonda z Indiana J.
Akcja ksiazki dzieje sie  w Bieszczadach a takze na Pojezierzu Mazurskim w okolicach Rucianego Nidy i Orzysza. Wystepuja takze pracownicy tajnych polskich sluzb  a takze agenci obcych wywiadow niemieckiego, angielskiego i rosyjskiego. Wmieszani sa tez gorale  z dalekich gor Kaukazu. Akcja jest szybka i trzyma w napieciu, szybko sie czyta taka ksiazke. Wszyscy wyzej wymienieni poszukuja niezwykego  Kaukaskiego Wilka  -jest to figurka ktora wedlug starej legendy ma niezwykla moc....
Jestem ciekawa , czy zaciekawilo Was   moje streszczenie tej opowiesci, nie napisze konca, bo moze ktos chcialby sam przeczytac. Polecam i zapraszam serdecznie.

Czy pamietacie jeszcze Pana Samochodzika i jego przygody, napiszcie czy czytaliscie jego ksiazki .

Pozdrawiamy serdecznie     ania, PERELKA i Groszek



5 komentarzy:

Kasia J. pisze...

Niestety nie czytałam serii z Panem Samochodzikiem... ale teraz będę musiała koniecznie polecić je mojemu synowi :-) On pożera wszystkie książki, które złapie do ręki :-)
Pozdrawiam serdecznie.

Jolana pisze...

Dziekuje za mile odwiedziny u mnie na blogu (V Jahodovce - Czechy). Mozemy spokojnie do siebie pisac po polsku :)
Milego weekendu, Jola

PS: Moj brat lubil przygody Pana Samochodzika :)

Alicja pisze...

Swietnie byloby odswiezyc takie wlasnie tytuly ksiazkowe..czytam moc ksiazek..w nastepnym poscie pokaze co przeczytalam..a ze ucze sie powoli francuskiego to i ksiazki mowiace o Francji staly mi sie bloskie.Dziekuje ci za odwiedzinki u mnie i piekne zawsze komentarze..pozdrawiam milo znad ksiazki"Francuski nie tyja"

Emmaja535 pisze...

Dziekuje Ci za ciekawy blog! Duzo slyszalam o tej serii ksiazek, ale jakos zadnej nie czytalam! Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie!

Gohaa pisze...

Z Panem Samochodzikiem nigdy nie było mi po drodze, całkiem też zapomniałam o tym, że miałam tę serię na mojej liście książek do przeczytania! dziękuję za przypomnienie!